Cloudmigratie bij OfficeGrip.

Cloud migratie bij OfficeGrip.

Tim is als Deployment engineer dagelijks bezig met het migreren van IT-omgevingen. Daarnaast voert Tim ook allerlei andere werkzaamheden uit. Om deze reden is zijn werk erg veelzijdig en vrijwel elke dag anders. In dit blog vertelt hij waarom.

 

Wat zijn jouw dagelijkse werkzaamheden?

Ik ben dagelijks bezig met het inrichten van de nieuwe ICT-omgevingen in de cloud voor onze cliënten. We werken op de deployment afdeling altijd aan verschillende projecten. Hierdoor blijft er genoeg variatie in het werk. Naast het inrichten van de ICT-omgeving voor onze klanten houd ik me ook bezig met zaken als de opgerichte offertes. Samen met de projectmanager wordt er dan gekeken of alles klopt. Zodra alle formaliteiten zijn geregeld ga ik het gesprek aan met de klant om een inventarisatie te maken. Deze gebruiken we om de juiste plan van aanpak te formuleren.

Er zijn verschillende soorten cloud migraties. Soms gaat een organisatie van een bepaald gedeelte van Office 365 gebruik maken en moet dit op de juiste manier worden geïmplementeerd. Er kan ook sprake zijn van bijvoorbeeld een eenvoudige e-mail migratie of letterlijk een migratie naar een ander kantoorpand waardoor de gehele ICT-omgeving opnieuw moet worden ingericht voor deze organisatie. Er is dus sprake van veel variatie.

 

Hoe zit het met klantencontact?

Het meeste klantencontact doe ik zelf. Dit is namelijk een vereiste om bijvoorbeeld de inventarisatie voor een organisatie goed te kunnen doen. Een groot gedeelte van de gemaakte beslissingen tijdens mijn werk worden gedaan samen met de client. Ik zie klantencontact dan ook als een belangrijk gedeelte van mijn huidige functie bij OfficeGrip.

Een reden waarom klantencontact zo belangrijk is bij mijn functie is omdat ik fungeer als brug tussen de techniek en het verwachte eindresultaat. Veel van onze cliënten bevinden zich bijvoorbeeld in de non-profit sector en hebben hierdoor geen technische achtergrond. Het is in dit soort situaties belangrijk om nauw contact te hebben met zo’n organisatie zodat het opgeleverde product naar wens is en om misverstanden te voorkomen.

 

Hoe ziet een project er bijvoorbeeld uit?

Vandaag was ik bijvoorbeeld met een project bezig voor een bedrijf waarbij OfficeGrip een Office 365 omgeving heeft ingericht inclusief een mail migratie naar Exchange Online. Dit bedrijf heeft nu behoefte naar iets meer structuur in hun ICT-omgeving. De organisatie wou geen gebruik maken van SharePoint. De voorkeur ligt bij een klassieke RDP-server met fileshare mogelijkheden. Bij de inventarisatie wordt er gekeken naar wat dit bedrijf nodig zal gaan hebben en hoeveel data zij momenteel al hebben. Tijdens dit proces werd duidelijk dat alle data overal verspreid stond. Om hier goed mee te kunnen werken heeft het bedrijf een eigen werkstructuur bedacht. Er wordt tijdens de inventarisatie gekeken of dit een werkstructuur is die voor OfficeGrip te beheren valt. In dit geval bleek dit mogelijk, en vervolgens werd er samen met het bedrijf een planning gemaakt. Zodra de klant akkoord geeft gaan we op de Deployment afdeling hiermee aan de slag.

 

 Hoe zorg jij ervoor dat onze klanten tevreden zijn?

Ik probeer altijd zo goed mogelijk de behoeftes van onze cliënten te achterhalen. Dit zorgt er namelijk voor dat wij van OfficeGrip met de juiste oplossing voor deze organisatie kunnen komen. Uiteindelijk is dat waar de gehele samenwerking om draait. Naar mijn mening doe je dit door veel contact te hebben en door elkaar op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen en ideeën. Ik denk dat we OfficeGrip ons hierin ook onderscheiden van de concurrent. We kunnen bij OfficeGrip heel goed achterhalen wat een bedrijf precies wilt en dit vervolgens ook toepassen. Veel ICT bedrijven zijn heel goed in het technische gedeelte van implementatie. Bij OfficeGrip zijn we ook heel goed in het begrijpen van onze cliënten. Nieuwe ontwikkelingen in de markt worden bij OfficeGrip direct opgepakt in de lopende projecten. Dit creëert namelijk extra voordeel voor zowel OfficeGrip als voor onze cliënten.

Waarom haal jij je energie uit cloudmigratie?

Ik vind het erg leuk als ik een oplossing aflever waarmee een client super tevreden is. Dit geeft mij echt energie. Een organisatie die vlekkeloos van de Deployment afdeling naar de Support afdeling wordt overgedragen, zorgt ervoor dat ik weer gemotiveerd ben om aan het volgende project te werken.

  

Waarom haal ik plezier uit mijn werk bij OfficeGrip?

Ik ben iemand die het erg belangrijk vindt dat er een goede sfeer heerst op de werkvloer. Ik denk dat OfficeGrip op dit gebied erg uitblinkt, uiteraard op een positieve manier. Het kan erg gezellig zijn op de afdeling Deployment, maar zodra er hard gewerkt moet worden kan heel de afdeling snel schakelen. Er is echt sprake van teamwork OfficeGrip, wat ik een erg fijne werkwijze vind. We zijn allemaal erg gedreven om een goed product af te leveren. Tegelijkertijd kunnen we ook erg hard met elkaar lachen. Deze combinatie kun je niet bij elke organisatie vinden.

 

Waarom moeten organisaties hun IT-omgeving migreren naar de cloud?

Ik ben van mening dat de cloud veel voordelen biedt vergeleken met bijvoorbeeld een lokale server. Dit heeft veel te maken met de flexibiliteit die de cloud met zich meebrengt. De meeste organisaties kunnen ontzettend veel kosten besparen op hun ICT door gebruik te maken van een omgeving in de cloud. De compleetheid die Office 365 met zich meebrengt voor de prijs dat het kost maakt het voor de meeste organisaties veel interessanter dan een on-site server. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar voor de meeste MKB bedrijven is de oplossing die OfficeGrip biedt ideaal.

De stage van Chris.

De stage van Chris Ongeveer een jaar geleden begon ik met mijn stage bij OfficeGrip. Ik wou tijdens mijn stage graag meer leren over het vakgebied (online) marketing, [...]

Wat is Floorwalken?

Wat is floorwalken? Wekelijks gaat Devin op bezoek bij verschillende cliënten van OfficeGrip om te floorwalken. In dit blog lees je alles over wat floorwalken precies is en wat [...]

2018-09-11T12:23:05+00:00

Contact informatie

Phone: 088 474 7400

Web: Bekijk onze website